ΣΧΟΛΗ

ΓΕΩΠΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΤΜΗΜΑ

ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

PLP0905-03

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

9

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΜΠΕΛΟΥ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις 2
Εργαστήριο / Εργ. Ασκήσεις 2
Ασκήσεις (Πράξης κ.λ.π.) 0

ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ

4 5
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Επιστημονικής περιοχής
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS ΟΧΙ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα έχει:
Κατανοήσει την διαφοροποίηση και γονιμότητα των οφθαλμών της αμπέλου
• Κατανοήσει την γονιμοποίηση, καρπόδεση ανάπτυξη και ωρίμανση των ραγών
• Κατανοήσει τον αγενή πολλαπλασιασμό με μόσχευμα και εμβολιασμό
• Κατανοήσει τη σημασία της διαχείρισης του εδάφους, την άρδευση, την λίπανση και
• την επίδραση των χλωρών κλαδεμάτων στην αμπελοκομική πράξη Κατανοήσει τις ιδιότητες και τα κριτήρια επιλογής των υποκειμένων, τις ιδιότητες,
• τους χαρακτήρες ποιότητας και την καλλιεργητική συμπεριφορά των καλλιεργούμενων ποικιλιών αμπέλου

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Αυτόνομη Εργασία
Ομαδική Εργασία Λήψη αποφάσεων Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- έχουν το θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο που αφορά το γνωστικό πεδίο της επιστήμης της Γεωπονίας και της διαδικασίας της φυτικής παραγωγής
- έχουν την δυνατότητα της δημιουργικής αξιοποίησης των επιστημονικών γνώσεων και της σύγχρονης τεχνολογίας για την ανάπτυξη και φροντίδα των πάσης φύσεως φυτικών καλλιεργειών καθώς και την παραγωγή και εμπορία φυτικού αναπαραγωγικού υλικού
- έχουν αποκτήσει το αναγκαίο γνωστικό υπόβαθρο ώστε να είναι δυνατή η πρόσβασή τους σε μεταπτυχιακές σπουδές
- είναι σε θέση να εφαρμόζουν κατάλληλα τις θεωρητικές και πρακτικές τους γνώσεις που έχουν αποκτηθεί κατά την περίοδο των σπουδών.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Αναπαραγωγή της αμπέλου Εισαγωγή-Διαφοροποίηση λανθανόντων οφθαλμών-Χρόνος διαφοροποίησης –Γονιμότητα οφθαλμών- Παράγοντες που επηρεάζουν τη διαφοροποίηση των λανθανόντων οφθαλμών- Λήθαργος λανθανόντων οφθαλμών- Άνθιση-Επικονίαση -ΓονιμοποίησηΚαρπόδεση-Ανάπτυξη και ωρίμανση των ραγών- Στάδια ανάπτυξης και ωρίμανσης των ραγών-Παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη και την ωρίμανση των ραγών .
Πολλαπλασιασμός της αμπέλου Εισαγωγή- Αγενής πολλαπλασιασμός -Πολλαπλασιασμός με μόσχευμα- Ριζογένεση στα μοσχεύματα αμπέλου-Παράγοντες που επηρεάζουν το σχηματισμό των τυχαίων ριζών- Πολλαπλασιασμός με εμβολιασμό-Καλογένεση-Διαδικασία και μηχανισμός συγκόλλησης- Προϋποθέσεις και παράγοντες επιτυχίας του εμβολιασμού - Αλληλεπιδράσεις Εμβολίου -Υποκειμένου- Μέθοδοι και τεχνικές εμβολιασμών-Πολλαπλασιασμός με καταβολάδα - Ασηπτικές μέθοδοι αγενούς πολλαπλασιασμού- ΙστοκαλλιέργειαΠαραγωγή πολλαπλασιαστικού υλικού αμπέλου-Μητρική φυτεία αμερικανικών αμπέλων- Εγκατάσταση μητρικής φυτείας-Φυτώριο αμπέλου –Εγγενής πολλαπλασιασμός αμπέλου- Κλωνική επιλογή
Καλλιεργητικές φροντίδες Εισαγωγή-Διαχείριση εδάφους (Καλλιέργεια του εδάφους-Καταπολέμηση ζιζανίων με χημικά μέσα Λίπανση- Χλωρά κλαδέματα (Βλαστολόγημα-Κορυφολόγημα-Ξεφύλλισμα-ΧαραγήΑραίωμα φορτίου -Η χρήση φυτορρυθμιστικών ουσιών)- Άρδευση (Υδατική κατάσταση και ανάπτυξη των πρέμνων- Αρχές και μεθοδολογία άρδευσης- Τρυγητός - Μέθοδοι τρυγητού.
Μεθοδολογία και Κώδικας αμπελογραφικής περιγραφής-Αμπελογραφικοί χαρακτήρες-Συστηματική της οικογένειας Vitaceae-Υποκείμενα αμπέλου(Ιδιότητες και κριτήρια επιλογής των υποκειμένων-Τα σπουδαιότερα υποκείμενα του ελληνικού αμπελώνα)- Ποικιλίες του ελληνικού αμπελώνα(χαρακτήρες ποιότητας και ιδιότητες των καλλιεργούμενων ποικιλιών αμπέλου οινοποιίας-επιτραπέζιας και ειδικής χρήσης-Σταφιδοποιίας-Κυριότερες ελληνικές και ξένες ποικιλίες του ελληνικού αμπελώνα (Πρόελευση-αμπελογραφικοί χαρακτήρες και φαινολογικά στάδιαΙδιότητες και καλλιεργητική συμπεριφορά)

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο (Διαλέξεις-Εργαστήρια)
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Χρήση Τ.Π.Ε. στην εργαστηριακή εκπαίδευση και στην επικοινωνία με τους φοιτητές

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 36
Εργαστηριακές ασκήσεις 36
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 18
Αυτοτελής μελέτη 45
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 135
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ 1. Επίσημη γραπτή ή προφορική τελική εξέταση θεωρίας (60%) στο μέσο και τέλος εξαμήνου
(στο μέσο του εξαμήνου η γραπτή εξέταση είναι προαιρετική)
Η γραπτή τελική εξέταση της θεωρίας περιλαμβάνει:
- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
- Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
- Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

2. Γραπτή εξέταση εργαστηρίου στο τέλος του εξαμήνου (40%).
Οι εξετάσεις του εργαστηρίου περιλαμβάνουν:
- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
- Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
- Επίλυση προβλημάτων

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :

-Σταύρακας Δημήτριος, 2011. Αμπελογραφία
-Νικολάου Νικόλαος, 2008. Αμπελουργία
-Μ.Ν.Σταυρακάκης, Αμπελουργία, 2013


-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: