ΣΧΟΛΗ |
ΓΕΩΠΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
GEB0607-3 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
6 | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΖΩΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις | 2 | ||||
Εργαστήριο / Εργ. Ασκήσεις | 2 | ||||
Ασκήσεις (Πράξης κ.λ.π.) | 0 | ||||
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ |
4 | 5 | |||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδικού Υποβάθρου | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνική | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΝΑΙ (στην Αγγλική) | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Με την επιτυχημένη ολοκλήρωση της παρακολούθησης του μαθήματος ο φοιτητής θα είναι σε θέση να: - Κατανοεί τον τρόπο με τον οποίο τα κύτταρα ενός ζωικού οργανισμού εκτελούν έργο. - Γνωρίζει την σύσταση και την δομή βασικών οργανικών ενώσεων. - Γνωρίζει το ρόλο και τη δράση των ενζύμων, καθώς και τους παράγοντες που επηρεάζουν τη δράση των ενζύμων. - Κατανοεί τις θεμελιώδεις βιοχημικές διεργασίες του ζωικού οργανισμού. - Αντιλαμβάνεται την έννοια της ροής της γενετικής πληροφορίας στην ρύθμιση της έκφρασης των γονιδίων. - Γνωρίζει τις διάφορες μεταβολικές οδούς που λαμβάνουν χώρα στο ζωικό οργανισμό. - Εφαρμόζει εργαστηριακές μεθόδους διαχωρισμού και απομόνωσης διαφόρων συστατικών. - Εξοικειωθεί με σύγχρονες μεθόδους ταυτόχρονου ποιοτικού και ποσοτικού προσδιορισμού - πολλών συστατικών ενός δείγματος. - Δύναται να παρακολουθεί τις ραγδαίες εξελίξεις των εφαρμοσμένων βιολογικών επιστημών και - ειδικότερα αυτές που έχουν σχέση με τη ζωική παραγωγή. |
|
Γενικές
Ικανότητες |
|
Οι πτυχιούχοι μετά την απόκτηση του πτυχίου θα μπορούν να αξιοποιήσουν δυναμικά τις επιστημονικές γνώσεις που απέκτησαν στον τομέα της Ζωικής Παραγωγής και θα έχουν αποκτήσει το αναγκαίο γνωστικό υπόβαθρο ώστε να είναι δυνατή η πρόσβασή τους σε περαιτέρω μεταπτυχιακές σπουδές ή διδακτορικές σπουδές. Θα είναι σε θέση να εφαρμόζουν κατάλληλα τις θεωρητικές και πρακτικές τους γνώσεις που έχουν αποκτηθεί κατά την περίοδο των σπουδών. Επίσης θα αποκτήσουν ικανότητες όπως: • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις • Λήψη αποφάσεων • Αυτόνομη εργασία • Ομαδική εργασία • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον • Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη |
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
• Σύσταση, δομή και κατηγοριοποίηση υδατανθράκων, αντιδράσεις μονοσακχαριτών, γλυκοζιτικός δεσμός, ρόλος σακχάρων στην διατροφή των ζωικών οργανισμών. • Λιπαρά οξέα, λίπη, λιπίδια και έλαια: δομή, κατηγοριοποίηση, ρόλος. • Χημική δομή και ταξινόμηση των αμινοξέων, ονοματολογία, χημικές ιδιότητες αμινοξέων, βιολογικός ρόλος. • Ροή της γενετικής πληροφορίας: σύνθεση και δομή των νουκλεϊκών οξέων, αντιγραφή – μεταγραφή, βιοσύνθεση πρωτεϊνών (μετάφραση) - ρύθμιση της έκφρασης των γονιδίων. • Δομή, κατηγοριοποίηση και λειτουργείες των πρωτεϊνών. • Ένζυμα: δομή και τρόπος δράσης των ενζύμων, ταχύτητα ενζυμικών αντιδράσεων, τρόποι ενζυμικής δραστικότητας, αναστολείς. • Βιταμίνες και Ιχνοστοιχεία - τρόπος δράσης και σημασία τους. • Βασικές αρχές μεταβολισμού: αναβολισμός – καταβολισμός, αρχές ρύθμισης του μεταβολισμού, παραγωγή ενέργειας από την διάσπαση των τροφών, η σημασία του ΑΤΡ. • Μεταβολισμός σακχάρων: γλυκόλυση, μεταβολική τύχη του πυροσταφυλικού οξέως, γλυκονεογένεση, μεταβολισμός του γλυκογόνου. • Ο κύκλος του κιτρικού οξέος (κύκλος του Krebs) - Οξειδωτική φωσφορυλίωση. • Μεταβολισμός πρωτεϊνών - αποικοδόμηση των αμινοξέων και κύκλος της ουρίας. • Βιοσύνθεση και καταβολισμός λιπαρών οξέων, γλυκεριδίων και φωσφολιπιδίων. • Ορμόνες: τρόπος δράσης των ορμονών και ρύθμιση του μεταβολισμού μέσω ορμονών. |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο (Διαλέξεις-Εργαστήρια) | ||||||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση Τ.Π.Ε. με υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class στην διδασκαλία, στην εργαστηριακή εκπαίδευση και στην επικοινωνία με τους φοιτητές-τριες | ||||||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
1. Επίσημη γραπτή τελική εξέταση θεωρίας (50%) στο τέλος εξαμήνου Η γραπτή τελική εξέταση της θεωρίας περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής - Ερωτήσεις σύντομης απάντησης - Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας 2. Εργασίες Εργαστηρίου (25%) Οι εργασίες του εργαστηρίου αποτελούνται από συγγραφή επιστημονικών μικρών άρθρων πάνω στο αντικείμενο του κάθε εργαστηρίου και αποστέλλονται από τους φοιτητές-τριες ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας e-class μέσα σε διάστημα μιας εβδομάδας για αξιολόγηση από τον καθηγητή. 3. Τελική γραπτή εξέταση Εργαστηρίου (25%) Η γραπτή τελική εξέταση του εργαστηρίου περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής - Ερωτήσεις σύντομης απάντησης - Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων εργαστηρίου Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι προσδιορισμένα στον οδηγό του μαθήματος που διανέμεται από τον καθηγητή στην αρχή του εξαμήνου στους φοιτητές-τριες και βρίσκεται και σε ηλεκτρονική μορφή στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης e-class. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία : |
- Εισαγωγή στη Βιοχημεία. Διαμαντίδης Γρηγόρης, (2017). Εκδόσεις UNIVERSITY STUDIO PRESS, Σελίδες 340. - Harpers Εικονογραφημένη βιολογική χημεία. David A Bender, Harper H., Kathleen M. Botham, Robert K. Murray, (2011). Ιατρικές Εκδόσεις Π. Χ. Πασχαλίδης, Σελίδες 840. - Βιοχημεία - Βασικές Αρχές (Biochemistry, A Short Course). John L. Tymoczko, Jeremy M. Berg, Lubert Stryer, (2018). Εκδόσεις BROKEN HILL PUBLISHERS LTD, Σελίδες 976. - Lehningers Βασικές Αρχές Βιοχημείας (Principles Of Biochemistry). Nelson l. David and Cox M. Michael (2018). Ιατρικές Εκδόσεις Π. Χ. Πασχαλίδης, Σελίδες 1070. |
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: |