ΣΧΟΛΗ |
ΓΕΩΠΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
GEB0606-2 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
7 | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΖΩΩΝ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις | 4 | ||||
Εργαστήριο / Εργ. Ασκήσεις | 0 | ||||
Ασκήσεις (Πράξης κ.λ.π.) | 0 | ||||
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ |
4 | 5 | |||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Eιδικού υποβάθρου | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνική | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΝΑΙ (στην Αγγλική) | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Οι διδακτικοί στόχου του εν λόγω μαθήματος είναι οι κάτωθι: • η κατανόηση της λειτουργίας του αναπαραγωγικού συστήματος (ενήβωση, ωοθηκικός κύκλος, σπερματογένεση, γονιμοποίηση, κύηση, τοκετός κ.λπ.) των αρσενικών και θηλυκών αγροτικών ζώων (βοοειδή, μικρά μηρυκαστικά, χοίρος, κόνικλος, ίππος) • η παροχή βοήθειας και φροντίδας σε επίτοκα ζώα και νεογνά |
|
Γενικές
Ικανότητες |
|
Αναφορικά με τις γενικές ικανότητες, οι πτυχιούχοι : • θα έχουν αποκτήσει το αναγκαίο γνωστικό υπόβαθρο ώστε να είναι δυνατή η πρόσβασή τους σε περαιτέρω μεταπτυχιακές ή διδακτορικές σπουδές • θα είναι σε θέση να εφαρμόζουν κατάλληλα τις θεωρητικές και πρακτικές τους γνώσεις που έχουν αποκτηθεί κατά την περίοδο των σπουδών • θα έχουν αποκτήσει ικανότητες προσαρμογής σε νέες καταστάσεις και λήψης αποφάσεων • θα μπορούν να εργαστούν αυτόνομα ή να συμμετέχουν σε ομαδικές εργασίες προάγοντας την ελεύθερη, δημιουργική και επαγωγική σκέψη • θα έχουν τη δυνατότητα εύρεσης εργασίας σε διεθνές και διεπιστημονικό περιβάλλον • θα έχουν αποκτήσει γνώσεις αναφορικά με τους σύγχρονους κανόνες διαχείρισης που υπαγορεύουν τον σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον |
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
• Λειτουργία του γεννητικού συστήματος των αρσενικών και θηλυκών αγροτικών ζώων (βοοειδή, μικρά μηρυκαστικά, χοίρος, κόνικλος, ίππος) • Σπερματοζωάρια: σπερματογένεση, ωρίμανση, ορμονικός έλεγχος σπερματογένεσης • Ανίχνευση/συμπτώματα οίστρου, ενδεδειγμένος χρόνος γονιμοποίησης, ορμονικός μηχανισμός εκδήλωσης και διαχείρισης του οίστρου • Ωοθηκικός κύκλος: ανάπτυξη ωοθυλακίων, ωοθυλακιορρηξία, σχηματισμός ωχρού σωματίου, ωχρινόλυση, ορμονικός μηχανισμός (μεταβολές/διαχείριση του κύκλου) • Ενήβωση-αναπαραγωγική συμπεριφορά: ορμονικός έλεγχος, φωτοπερίοδος • Γονιμοποίηση: ενεργοποίηση σπερματοζωαρίων, αντίδραση ακροσώματος, ωρίμανση ωαρίων, αντίδραση διαφανούς ζώνης, • Κύηση: διάρκεια ανά είδος ζώου, εγκατάσταση και ανάπτυξη εμβρύου στη μήτρα, σχηματισμός εμβρυϊκών υμένων, ορμονικός έλεγχος ανάπτυξης μαστού • Τοκετός: πρόδρομα συμπτώματα, έναρξη, στάδια και εξέλιξή του, μηχανισμός, διαχείριση επίτοκων ζώων, περιποίηση νεογνού, πρωτόγαλα |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο (Διαλέξεις-Εργαστήρια) | ||||||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση Τ.Π.Ε. με υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class στη διδασκαλία, στην εργαστηριακή εκπαίδευση και στην επικοινωνία με τους φοιτητές/τριες. | ||||||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ο τελικός βαθμός του μαθήματος υπολογίζεται με βάση τη γραπτή εξέταση της θεωρίας (80%) και τη διεκπεραίωση των εκπαιδευτικών υποχρεώσεων στα πλαίσια της εργαστηριακής άσκησης (20%). Η επίσημη γραπτή εξέταση της θεωρίας περιλαμβάνει: • ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή/και συμπλήρωσης κενού • ερωτήσεις τύπου σωστό/λάθος • ερωτήσεις σύντομης απάντησης |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία : |
Προτεινόμενη βιβλιογραφία: • Αναπαραγωγή αγροτικών ζώων, Ιωάννης Δ. Κάτανος • Φυσιολογία, Σμοκοβίτης Αθανάσιος. Εκδοτικός Οίκος Αδελφών Κυριακίδη Α.Ε. (2006) Συναφή επιστημονικά περιοδικά: • Animal Biotechnology • Animal Reproduction Science • Cell • Nature • Nature Biotechnology • Reproduction • Reproduction, Fertility and Development • Reproduction in domestic animals • Theriogenology |
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: |