|
ΣΧΟΛΗ |
ΓΕΩΠΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ |
||||
|
ΤΜΗΜΑ |
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ |
||||
|
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
|
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
GEB0601 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
6 | ||
|
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑ | ||||
| ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
| Διαλέξεις | 4 | ||||
| Εργαστήριο / Εργ. Ασκήσεις | 0 | ||||
| Ασκήσεις (Πράξης κ.λ.π.) | 0 | ||||
|
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ |
4 | 5 | |||
| ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Επιστημονικής περιοχής | ||||
| ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||||
| ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνική | ||||
| ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΝΑΙ (στην Αγγλική) | ||||
|
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|
||||
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
|
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
|
Οι διδακτικοί στόχου του εν λόγω μαθήματος είναι οι κάτωθι: • κατανόηση των βιολογικών συστημάτων της μέλισσας και του μεταξοσκώληκα • τεχνική εκτροφής του μεταξοσκώληκα • αναγνώριση των διαφορετικής μορφής ατόμων του μελισσιού • γνώση του μελισσοκομικού εξοπλισμού • οργάνωση μελισσοκομείου • γνώση των προϊόντων της μέλισσας και της διαδικασίας παραγωγής τους • αναγνώριση των συμπτωμάτων των σημαντικότερων ασθενειών της μέλισσας και γνώση των χειρισμών για την αντιμετώπισή τους |
|
|
Γενικές
Ικανότητες |
|
|
Αναφορικά με τις γενικές ικανότητες, οι πτυχιούχοι : • θα έχουν αποκτήσει το αναγκαίο γνωστικό υπόβαθρο ώστε να είναι δυνατή η πρόσβασή τους σε περαιτέρω μεταπτυχιακές ή διδακτορικές σπουδές • θα είναι σε θέση να εφαρμόζουν κατάλληλα τις θεωρητικές και πρακτικές τους γνώσεις που έχουν αποκτηθεί κατά την περίοδο των σπουδών • θα έχουν αποκτήσει ικανότητες προσαρμογής σε νέες καταστάσεις και λήψης αποφάσεων • θα μπορούν να εργαστούν αυτόνομα ή να συμμετέχουν σε ομαδικές εργασίες προάγοντας την ελεύθερη, δημιουργική και επαγωγική σκέψη • θα έχουν τη δυνατότητα εύρεσης εργασίας σε διεθνές και διεπιστημονικό περιβάλλον • θα έχουν αποκτήσει γνώσεις αναφορικά με τους σύγχρονους κανόνες διαχείρισης που υπαγορεύουν τον σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον |
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
• Συστηματική κατάταξη και οι φυλές των μελισσών, η ανάπτυξη και η κοινωνία των μελισσών (βασίλισσα, εργάτρια, κηφήνας) • Ανατομία, φυσιολογία, αναπαραγωγή, διατροφή, δραστηριότητες και συμπεριφορά των μελισσών • Η φωλιά, η σμηνουργία, η γενετική βελτίωση των μελισσών • Η επικονίαση των καλλιεργειών με μέλισσες • Μελισσοκομικός εξοπλισμός και χειρισμοί • Παραγωγή βασιλισσών και προϊόντα της κυψέλης • Ασθένειες, εχθροί και δηλητηριάσεις των μελισσών • Οικονομική και κοινωνική σημασία της Σηροτροφίας • Βιολογία του μεταξοσκώληκα και τα στάδια εκτροφής του • Απόπνιξη και αναπήνιση κουκουλιών, η κατεργασία της μετάξινης ίνας • Εισαγωγή στους εχθρούς και στις ασθένειες του μεταξοσκώληκα |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο (Διαλέξεις-Εργαστήρια) | ||||||||||||||||||||||||
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση Τ.Π.Ε. με υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class στην διδασκαλία, στην εργαστηριακή εκπαίδευση και στην επικοινωνία με τους φοιτητές/τριες. | ||||||||||||||||||||||||
| ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||||||||||||
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ο τελικός βαθμός του μαθήματος υπολογίζεται με βάση τη γραπτή εξέταση της θεωρίας (60%) και της εργαστηριακής άσκησης (40%). Η επίσημη γραπτή εξέταση της θεωρίας και της εργαστηριακής άσκησης περιλαμβάνει: • ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή/και συμπλήρωσης κενού • ερωτήσεις τύπου σωστό/λάθος • ερωτήσεις σύντομης απάντησης |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
| -Προτεινόμενη Βιβλιογραφία : |
|
Προτεινόμενη βιβλιoγραφία: • Πρακτική μελισσοκομία, Ανδρέας Θ. Θρασύβουλου • Μέλισσα και μελισσοκομική τεχνική, Πασχάλης Χαριζάνης Συναφή επιστημονικά περιοδικά: • Apidologie • Journal of Apicultural Research |
|
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: |