ΣΧΟΛΗ |
ΓΕΩΠΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ANP0703 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
7 | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΧΟΙΡΟΤΡΟΦΙΑ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις | 2 | ||||
Εργαστήριο / Εργ. Ασκήσεις | 2 | ||||
Ασκήσεις (Πράξης κ.λ.π.) | 0 | ||||
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ |
4 | 5 | |||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΕΙΔΙΚΟΥ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνική | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι (στην Αγγλική) | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Οι διδακτικοί στόχου του εν λόγω μαθήματος είναι οι κάτωθι: • η κατανόηση των αρχών εκτροφής χοίρων • η διαχείριση των εκτροφών χοίρων • η γνώση και η εφαρμογή των μέτρων βιοασφάλειας όπως ορίζονται από την ισχύουσα νομοθεσία |
|
Γενικές
Ικανότητες |
|
Αναφορικά με τις γενικές ικανότητες, οι πτυχιούχοι : • θα έχουν αποκτήσει το αναγκαίο γνωστικό υπόβαθρο ώστε να είναι δυνατή η πρόσβασή τους σε περαιτέρω μεταπτυχιακές ή διδακτορικές σπουδές • θα είναι σε θέση να εφαρμόζουν κατάλληλα τις θεωρητικές και πρακτικές τους γνώσεις που έχουν αποκτηθεί κατά την περίοδο των σπουδών • θα έχουν αποκτήσει ικανότητες προσαρμογής σε νέες καταστάσεις και λήψης αποφάσεων • θα μπορούν να εργαστούν αυτόνομα ή να συμμετέχουν σε ομαδικές εργασίες προάγοντας την ελεύθερη, δημιουργική και επαγωγική σκέψη • θα έχουν τη δυνατότητα εύρεσης εργασίας σε διεθνές και διεπιστημονικό περιβάλλον • θα έχουν αποκτήσει γνώσεις αναφορικά με τους σύγχρονους κανόνες διαχείρισης που υπαγορεύουν τον σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον |
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
• Χοιροτροφία: κοινωνική και οικονομική σημασία, διεθνή και εθνικά στοιχεία, προβλήματα και τάσεις • Ταξινόμηση, προέλευση και ονοματολογία των χοίρων, περιγραφή των κυριότερων φυλών χοίρων και η σημασία της διατήρησης των σπάνιων φυλών (ελληνικός αγριόχοιρος) • Εκτροφή χοίρων (κάπρων, συών, χοιριδίων, ελληνικός αγριόχοιρος) • Μορφολογική διάπλαση, αναπαραγωγικά/κρεοπαραγωγικά χαρακτηριστικά των χοίρων • Γενετική βελτίωση των χοίρων • Μέθοδοι αναπαραγωγής των χοίρων • Ευζωϊα, συμπεριφορά και κανόνες χειρισμού κατά την μετακίνηση των χοίρων • Χοιροστάσια: τεχνικές και κατασκευαστικές προδιαγραφές σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και τις ευρωπαϊκές οδηγίες, τύποι θαλάμων, κανόνες υγιεινής και βιοασφάλειας, καταγραφή παραγωγικών δεικτών |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο (Διαλέξεις-Εργαστήρια) | ||||||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση Τ.Π.Ε. με υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class στη διδασκαλία, στην εργαστηριακή εκπαίδευση και στην επικοινωνία με τους φοιτητές-τριες. | ||||||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ο τελικός βαθμός του μαθήματος υπολογίζεται με βάση τη γραπτή εξέταση της θεωρίας (80%) και της εργαστηριακής άσκησης (20%), που περιλαμβάνει: • ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή/και συμπλήρωσης κενού • ερωτήσεις τύπου σωστό/λάθος • ερωτήσεις σύντομης απάντησης |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία : |
• Παπαδόπουλος Γ. Κ. Χοιροτροφία. Εκδόσεις Σταμούλης • Κατσαούνης Κ. Ν., Σπάης Α. Β. Χοιροτροφία. Εκδόσεις Σύγχρονη Παιδεία • Laborde P. Χοιροτροφία. Εκδόσεις Ψυχάλου |
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: |