ΣΧΟΛΗ |
ΓΕΩΠΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
AGE0705 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
7 | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ - ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις | 3 | ||||
Εργαστήριο / Εργ. Ασκήσεις | 0 | ||||
Ασκήσεις (Πράξης κ.λ.π.) | 0 | ||||
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ |
3 | 5 | |||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ανάπτυξης δεξιοτήτων | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνική | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | |||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Σκοπός του μαθήματος είναι να διδαχθεί ο φοιτητής: • Την ιστορία της γεωργικής εκπαίδευσης • Βασικές έννοιες της γεωργικής εκπαίδευσης • Αντικείμενα της γεωργικής εκπαίδευσης • Τις βασικές έννοιες της εκπαίδευσης • Τις μορφές εκπαίδευσης (τυπική εκπαίδευση, μη τυπική εκπαίδευση, αρχική επαγγελματική κατάρτιση, συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση) • Την εκπαίδευση ενηλίκων και τη Δια Βίου Μάθηση • Στοιχεία παιδαγωγικής • Βασικές αρχές της σύγχρονης διδακτικής • Σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων • Διδακτική εκπαιδευτικών προγραμμάτων • Μεθοδολογία έρευνας στην εκπαίδευση Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να: • Γνωρίζουν τις βασικές έννοιες και τα αντικείμενα της γεωργικής εκπαίδευσης. • Γνωρίζουν την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση (αγροτικής γεωργική) • Γνωρίζουν τη διαδικασία της μάθησης στα πλαίσια του επαγγελματικού, εκπαιδευτικού συστήματος (βασική επαγγελματική εκπαίδευση, επιμόρφωση/κατάρτιση). • Διαθέτουν τις ικανότητες που αφορούν τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό (οργάνωση/μέθοδοι/εκλογή περιεχομένου) • Κάνουν αποτελεσματική χρήση διδακτικών και παιδαγωγικών μεθόδων και μέσων |
|
Γενικές
Ικανότητες |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
• Μορφές εκπαίδευσης • Χαρακτηριστικά της εκπαιδευτικής διαδικασίας • Η εκπαίδευση ενηλίκων και η δια βίου μάθηση • Στοιχεία Παιδαγωγικής (όροι και έννοιες, κύρια μοντέλα παιδαγωγικής, θεωρίες γνωστικής ανάπτυξης του ανθρώπου, • Βασικές αρχές της σύγχρονης διδακτικής ( Η αυτενέργεια - Η εποπτεία - Η εργασία κατά οµάδες - Η ∆ιαθεµατικότητα - Η καλλιέργεια διαπροσωπικών σχέσεων) • Μέθοδοι διδασκαλίας (εισήγηση / διάλεξη , διάλογος ή συζήτηση, συνεργατική διδασκαλία, σχέδια δράσης (projects), επίλυση προβλήματος, ψηφιακή αφήγηση (digital story telling), design thinking (σχεδιαστική σκέψη). • Νευροεπιστήμη και μαθησιακή διαδικασία • Ιστορία της γεωργική εκπαίδευσης • Η έννοια της γεωργικής εκπαίδευσης και το αντικείμενό της • Η τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση (αγροτική, γεωργική) • Σχεδιασμός μαθήματος • Σχεδιασμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων • Παρουσίαση μικροδιασκαλίας |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class -Χρήση ΤΠΕ στην διδασκαλία -Επικοινωνία με τους φοιτητές ηλεκτρονικά μέσω του eclass και του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου |
||||||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Γραπτή Εξέταση, Προφορική Παρουσίαση εργασιών, γραπτές εργασίες. Στον τελικό βαθμό εκτιμάται, σε ποσοστό 70% η τελική γραπτή εξέταση και σε ποσοστό 30%, η εκπόνηση και παρουσίαση εργασίας πριν τη λήξη του εξαμήνου. Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει: • Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής • Διαμορφωτική και Συμπερασματική Δοκιμασία • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας • Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης ΙΙ. Εκπόνηση εργασίας (30%) που αφορά στο σχεδιασμό και στην παρουσίαση μικροδιδασκαλίας |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία : |
1.Καψάλης Γ. Αχιλλέας, Νήμα Αθ. Ελένη. (2015). Σύγχρονη Διδακτική. Αφοί Κυριακίδη.[ISBN13 9789606020131] 2.Δημητριάδου, Κ. (2016). Νέοι Προσανατολισμοί της Διδακτικής. Προσαρμογή της Διδασκαλίας στις Εκπαιδευτικές Προκλήσεις του 21ου Αιώνα. Gutenberg. [ISBN: 9789600117196] 3.Joyce, B.; Weil, M. & Calhoun, E. (2010). Διδακτική Μεθοδολογία, Διδακτικά Μοντέλα. Εκδ. ΕΛΛΗΝ. [ISBN:9606970264] 4.Ματσαγκούρας Η. (2005). Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας, Τόμοι Ι & II(Θεωρία Διδασκαλίας & Στρατηγικές Διδασκαλίας). Eκδόσεις Γ. Δαρδανός-Κ. Δαρδανός ΟΕ.[ISBN13 9789600106596] 5.Μαυροσκούφης, Λ. (2008). Διδακτική Μεθοδολογία και ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Κυριακίδη. [ISBN13 9789604670574] |
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: |